راهنماي عروسي راهنماي عروسي .

راهنماي عروسي

آيا مي توان از گريس به جاي روغن صنعتي استفاده كرد

آيا مي توان از گريس به جاي روغن صنعتي استفاده كرد ؟

 

آيا مي توان از گريس به جاي روغن صنعتي استفاده كرد ؟ روانكار ماهان : يكي از مشتريانم با جعبه ي دنده ي خود كه به هيچ وجه نمي توان آن را باز نمود و تحت پوشش مي باشد داراي مشكلاتي است . خود توليد كننده محصولي را كه توصيه مي كند روغن صنعتي ISO VG 220 مي باشد با اين حال به دليل صاف گشتن دندانه هاي دنده ها و فرسودگي بيش از حد , مصرف كننده ها گريس NLGI #2 را با روغن دنده ي ISO VG 220 تركيب مي كنند . اين مشكل تا حدودي با استفاده از اين تركيب حل گشته است . با اين حال اين سوال ذهن مرا به خود مشغول كرده است كه آيا قادر خواهم بود به مشتري و يا به مصرف كننده توصثيه كنم به جاي روغن دنده ي ISO VG 220 از گريس EP-00 كه درجه ي گران بر روي آن مابين ۱۹۰ تا ۲۲۰ باشد , مورد استفاده قرار دهد ؟

آيا مي توان از گريس به جاي روغن صنعتي استفاده كرد ؟

هنگامي كه روغن خاصي براي جعبه ي دنده ها از سوي توليد كننده ي تجهيزات پيشنهاد مي شود , معمولا آن روان ساز را براساس شرايط كاري همچون , دما – نوع دنده ها و سرعت انتخاب مي گردد . احتمال دارد كعه در اين دستگاه استفاده از روغن ترجيح داده شود . به اين دليل است كه گرما توسط روغن جذب شده و پراكنده مي شود و روي سطح هايي كه روغن كاري شده است جريان پيدا كرده و در سيستم دوباره به گردش بيفتد .

آيا مي توان از گريس به جاي روغن صنعتي استفاده كرد

آيا مي توان از گريس به جاي روغن صنعتي استفاده كرد

معمولا براي جعبه دنده هاي كوچك كه بيشتر كارميكنند , گريس هاي نيمه سيالي همچون , NLGI #000 و يا ۰۰ براي اينكه از كار بيفتند توصيه مي شود . اين فرايند احتمال نشتي و نياز دوباره به پر كردن مخزن روغن را كاهش داده و نگهداري و كار تعمير ان را اسان تر مي كند .

قيمت گريس

گريس هاي نيمه سيال كاربرد ديگري نيز دارند كه يكي از كاربردهاي اين گريس در دنده هاي روباز بزرگ مي باشد كه سر و كار انها بيضشتر با بار سنگين مي باشد . گريس مورد استفاده شده در اين چنين فضاهايي غير قابل برگششت بوده و از بين مي رود . گريس با توجه به چسبنده بودن روغن و غليظ كننده هاي حاوي آن در محل باقي مانده ولي پس از مدتي از مح جدا شده و از آن محيط آلاينده ها را هم از بين مي برد , پس بنابراين ,اين راه حل هم ميتواند براي مدت اندكي موثر و مفيد باشد . معمولابراي اينكه گريس قادر باشد زير بار يا در دماهاي ذبسيار بالا مقاومت بالايي داشته باشد , افزونه هاي گوناگون و زيادي در تركيب گريس هاي دنده هاي روباز استفاده مي شود .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۵:۲۳ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :