راهنماي عروسي راهنماي عروسي .

راهنماي عروسي

جراحي ليپوساكشن

امروزه با توجه به استقبال بيشتر خانم ها از جراحي هاي زيبايي و مخصوصا پيكر تراشي يكي از رايج ترين روش هاي زيبايي بدن در ايران جراحي ليپوساكشن و ليزر ليپوليز است كه درباره ليزر ليپوليز بايد بگوييم كه اين روش يك روش جراحي كاملا كم تهاجمي است كه باعث تخريب سلول هاي چربي شده و از طريق ايجاد گرما باعث تحريك اثر سفت كننده روي پوست مي شود. عمل ليپوساكش نيز شامل حذف انتخابي بافت چربي از بخش هاي مختلف بدن با استفاده از برش هاي ريز است. در تعريف دقيق تر درباره ليپوساكشن يا ليپوپلاستي بايد بگوييم كه اين روش جراحي يك روش جراحي زيبايي مي باشد كه با از بين بردن رسوبات چربي اضافي و بهبود خطوط بدن و تناسب اندام مي شود.

ليپوساكشن

فهرست مطالب

 

آيا ليپوساكشن روشي مناسب براي من است؟

عمل ليپوساكشن با از بين بردن بافت هاي چربي در مناطق مورد نظر به صورت انتخابي عمل مي كند بيشتر افراد با استفاده از رژيم غذايي و ورزش چربي سوزي مناسبي را انجام مي دهند. در بيشتر افراد نيز چربي هاي تجمع كرده در چهلو شكم به سختي از بين مي روند معمولا در زماني كه از طريق رژيم و ورزش وزن خود را از دست مي دهيد، بدن شما چربي را به صورت تعيين شده اي بر اساس ژنتيك شما از دست مي دهد. وقتي بقيه بدن لاغرتر مي شود مناطق انباشته از چربي واضح تر مي شوند. معمولا در خانمها اين مناطق در اطراف ران ، شكم، پشت و پهلو است. در مردان نيز اين بخش ها بيشتر در پهلو و شكم هستند. از اين رو بيشتر افراد ليپوساكشن را تنها راه براي خلاص شدن از اين مشكلات مي دانند.

چه كسي كانديد ليپوساكشن است؟

  • افرادي كه با انجام ورزش و رژيم هاي غذايي نيز موفق به از بين بردن چربي نيستند
  • بيماراني كه BMI (شاخص توده بدني) كمتر از ۳۵ و ترجيحا كنتر از ۳۰ داشته باشند.
  • بيماراني كه خاصيت كشساني يا ارتجايي پوست آنها بالا است

نكته مهم در افرادي كه پوست ان ها خاصيت كشساني يا ارتجايي كم است و يا اسكار زخم دارند، كانديداي مناسبي براي اين عمل نيستند.

ملاحظات مهم درباره ليپوساكشن

روشي براي كاهش وزن نيست :

مهم ترين توصيه به افرادي كه به دنبال انجام اين جراحي هستند اين است كه عمل ليپوساكشن روشي براي كاهش وزن نمي باشد. با توجه به اين كه اين جراحي تاثيراتمناسبي را بر ظاهر شما مي گذارد اما با توجه به اين كه وزن واقعي چربي برداشته شده نسبتا اندك است از اين رو تاثير زيادي بر كاهش وزن ندارد.

به سلوليت (فرو رفتگي هاي پوست) كمك نمي كند :

براي رفع سلوليت اين جراحي مناسب نيست زيرا سلوليت وضعيتي است كه در نزديكي سطح پوست روي مي دهد. و از ان جايي كه ليپوساكشن در نزديكي سطح انجام نمي شود از اين رو تاثيري بر روي چربي سلوليت ندارد.

براي ليپوساكشن به فوق تخصص جراحي پلاستيك با تجربه و با صلاحيت نياز داريد :

مهم ترين مورد درباره اين جراحي اين كه انتخاب پزشك جراح متبحر براي اين عمل بسيار ضروري است فوق تخصص جراحي پلاستيك با تجربه بهترين فرد براي انجام اين جراحي است. از اين رو در انتخاب جراح حتما بايد جراحي را انتخاب كنيد كه مطمئن شود شما كانديداي مناسبي براي اين عمل هستيد و روش هاي جايگزين را نيز به شما پيشنهاد كند و ليپوساكشن را به صورت درست انجام دهد و بتواند از عوارض احتمالي جلوگيري كند.

انواع مختلف ليپوساكشن

رايج ترين نوع عمل ليپوساكشن ، ليپوساكشن تامسنت يا با بي حسي موضعي (همراه با تزريق دارو) مي باشد. در اين روش، قبل از برداشتن چربي ها ابتدا مقدار زيادي از يك محلول دارويي به درون مناطقي از بدن كه چربي اضافي آن بايد حذف شود، تزريق مي شود. گاهي از اوقات ممكن است كه حجم محلول تزريق شده بيش از سه برابر مقدار چربي هايي باشد كه از آن موضع برداشته مي شود.

ليپوساكشن به روش فوق مرطوب نيز روشي مشابه با ليپوساكشن تامسنت مي باشد، اما تفاوتي كه دارد آن است كه حجم محلول تزريق شده در موضع محل عمل، كمتر از مقدار تزريق شده در روش تامسنت مي باشد. اغلب لازم است كه اين عمل تحت شرايط بيهوشي خفيف (نوعي از بيهوشي كه بيمار در زمان عمل به حالت خواب آلود است) يا بيهوشي عمومي (نوعي از بيهوشي كه بيمار در زمان انجام عمل كاملاً خواب است و دردي احساس نمي كند) انجام شود.

ليپوساكشن به كمك اولتراسوند (UAL) يكي ديگر از روش هاي ليپوساكشن است كه در آن از امواج اولتراسونيك براي شكستن سلول هاي چربي و تبديل آنها به حالت مايع استفاده مي شود. در مرحله بعد، اين سلول ها با استفاده از مكش وكيوم از محل مورد نظر خارج مي شوند.

عمل ليپوساكشن با كمك اولتراسوند به چند روش انجام مي شود؟

عمل ليپوساكشن با كمك اولتراسوند مي توان به دو روش انجام داد كه شامل روش خارجي (از روي سطح پوست به وسيله يك دستگاه مخصوص ساطع كننده امواج اولتراسوند) و روش داخلي (از زير سطح پوست به وسيله يك لوله كوچك و داغ به نام كانولا) مي باشد. اين نوع از عمل ليپوساكشن را مي توان براي حذف چربي از نواحي متراكم و فيبري بدن از قبيل بالاي كمر يا سينه هاي بزرگ شده آقايان انجام داد.

ليپوساكشن به كم ليزر (LAL) روشي است كه در آن از انرژي امواج ليزر براي آب كردن سلول هاي چربي استفاده مي شود. بعد از آنكه سلول هاي چربي به حالت آبكي تبديل شدند، مي توان آن را از طريق مكش وكيوم از موضع محل عمل خارج كرد و يا به آن اجازه داد تا خود به خود از طريق لوله هاي كوچكي كه در اين منطقه قرار داده مي شود، خارج گردد.

جراحي ليپوساكشن

مهم ترين مزيت روش ليپوساكشن به كمك ليزر چيست ؟

مهم ترين مزيت روش ليپوساكشن به كمك ليزر نسبت به ساير روش هاي ليپوساكشن اين است كه در اين روش انرژي امواج ليزر باعث تحريك ساخت كلاژن در بافت ها نيز مي شود. ساخته شدن كلاژن به افزايش استحكام بافت پوست و جلوگيري از افتادگي آن بعد از عمل ليپوساكشن كمك مي كند. كلاژن پروتئين رشته اي شكلي است كه به حفظ ساختار پوست كمك مي كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۸:۴۷ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :