راهنماي عروسي راهنماي عروسي .

راهنماي عروسي

فريت بار چيست

فريت بار چيست

فريت بار چيست ؟ : وقتي به مقصدي مسافرت مي كنيد و يا حتي قصد مهاجرت از كشوري به كشور ديگري را داريد . حتما براي جابجايي برخي از لوازم خود به ويژه لوازم شخصي خودتان را مي خواهيد با خود به همراه داشته باشيد . در خيلي از موارد حتي بيشتر لوازم منزل مانند مبل و صندلي و … را نيز دوست داريد كه با خود ببريد. بايد توجه داشته باشيد مسافر به اندازه مشخصي مي تواند همراه خود بار وارد هواپيماي مسافربري كند . لذا براي اينكه ساير لوازم خود را نيز با خود ببريد نياز به يك شركت معتبر در امر ارسال بار هوايي و يا همان فريت بار داريد .  اصطلاح فريت بار كه اكثرا مسافران از آن استفاده مي كنند مفهوم ارسال بار هوايي را دارد .

اما در اصل لغت فريت خود به معناي بار مي باشد و وقتي قصد داشته باشيم باري را از طريق هواپيما ارسال كنيم . به آن بار , بار هوايي يا فريت هوايي مي گويند.

ارسال بار هوايي

بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه تمامي هواپيماها كه در آسمان تردد مي كنند صرفا مسافربري نيستند. هواپيماهايي هم هستند كه تنها براي حمل و نقل بار هوايي طراحي و ساخته شده اندد به اين نوع هواپيماها هواپيماهاي ترابري يا كارگو ميگويند. هدف از طراحي و ساخت هواپيماهاي ترابري جابجايي بارهاي عظيم و زياد است . بدون شك ما نمي توانيم وقتي مسافرت مي كنيم بيش از اندازه با خود بار حمل كنيم در هواپيماي مسافربري . براي اينكه بار زيادي به مقصد خودمون ارسال كنيم نياز داريم تا از بخش كارگو استفاده كنيم .

همچنين براي ارسال و حمل بار هوايي بيشتر بارهاي تجاري نيز از هواپيماهاي باربري يا همان ترابري استفاده مي شود . در نتيجه هواپيماهاي ترابري گاها بزرگتر از هواپيماهاي مسافربري ساخته مي شوند . و بيشتر براي فعاليت كارگو و حمل بار تجاري و بار اضافي مسافر مورد استفاده قرار مي گيرند.

كارگو چيست و فرق آن با فريت بار

خيلي از مسافران فرق كارگو با فريت بار مسافري را نمي دانند و در اصل هر دو را يك چيز معني مي كنند .در حالي كه چنين نيست و اين دو با هم فرق دارند .

كارگو : كارگو در اصل ارسال بار تجاري مي باشد و فراتر از ارسال بار هوايي مسافران است . در اصل وقتي شركتي محموله اي تجاري مانند ديزل ژنراتور ولوو را از يك شركت در كشوري ديگر خريداري مي كند و براي اينكه به سرعت به مقصد برسد از هواپيما براي جابجايي بار استفاده مي كند در اصل كارگو مي گويند .

فريت بار : افرادي كه قصد مسافرت طولاني مدت به كشوري ديگر را دارند مي توانند لوازم مورد نياز خود را براي مدت زماني كه اقامت دارند با خود ببرند براي اين كار از شركت فريت بار و حمل بار هوايي استفاده مي كنند . در كل مي توان به بار مسافر كه ماهيت تجاري ندارد و مقدار آن كم مي باشد فريت بار گفت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۶:۳۲ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :