راهنماي عروسي راهنماي عروسي .

راهنماي عروسي

بسته بندي چاقو ها و لوازم نوك تيز در اسباب كشي

بسته بندي چاقو ها و لوازم نوك تيز در اسباب كشي

بسته بندي چاقو ها و لوازم نوك تيز در اسباب كشي :  اگر قصد جلبجايي و اثاث كشي داريد براي يك جابجايي ايمن و مطمئن نياز به رعايت بعضي از نكات اتوبار و باربري در هنگام بسته بندي داريد , به طور حتم براي بسته بندي وسايلي كه به راحتي بسته بندي مي شوند را شروع مي كنيد و بعد از ان براي بسته بندي حرفه اي وسايل سخت نياز به راهنمايي و نكات اتوبار و باربري داريد , اما در اين ميان شما مطمئنن به آشپزخانه نيز خواهيد رسيد . رعايت تمامي نكات اتوبار و باربري در امر بسته بندي به شما مكم مي كند كه يك بسته بندي كاملا ايده آل و بدون خطر داشته باشيد.

بسته بندي لوازم تيز

آشپزخانه يكي از سخت ترين بخش در هنگام بسته بندي و جابجايي است , آشپزخانه به دليل اين كه تعداد زيادي از وسايل شكننده مانند :

  • ظروف چيني , ظروف كريستالي , ظروف نقره اي ,
  • ليوان ها , قوري , كاسه ها و پياله ها , فنجان
  • تمامي لوازم كوچك و بزرگ آشپزخانه
  • لوازم برقي و غيره .

براي اين كه تمامي مراحل بسته بندي را انجام دهيد با چالش هاي بسياري روبرو خواهيد بود . در آشپزخانه انواع وسايل شكننده و حساس وجود دارد كه تمامي /انها را نمي توانيد با خود حمل كنيد مگر اين كه بسته بندي دقيق و به جا كرده باشيد . در اين مقاله ما به شما اصول درست نكات اتوبار و باربري در بسته بندي اثاثيه خود به خصوص آشپزخانه را به شما خواهيم گفت و با رعايت تمامي اين نكات يك بسته بندي بي دغدغه و ايمن خواهيد داشت .

نكات اتوبار و باربري قبل از بسته بندي چاقو

براي بسته بندي چاقو هاي آشپزخانه نكاتي در قسمت اتوبار و باربري هست مه بايد رعايت كنيد تا مطمئن شويد در هنگام ئجابجايي خطري شما را هم از لحاظ جسمي و هم از لحاظ مالي شما را تهديد نمي كند . با اين حال , شما زماني كه براي بسته بندي چاقو ها در تلاش هستيد با اولين چالش بسته بندي ايمن روبرو هستيد . در هنگام بسته بندي اگر چاقوهاي متفاوتي براي مقاصد مختلف روبرو هستيد و در عين حال نيز نمي خواهيد طوري بسته بندي كنيد كه نه به خود و نه به پرسنل شركت هاي باربري بزنيد در اين حال دچار ترديد و مشكل خواهيد شد . ولي با تمام اينها در زير نكاتي به شما براي جابجايي و بسته بندي ايمن گفته خواهد شد كه با خيال راحت و سريع و بدون دردسر كار بسته بندي را انجام خواهيد داد .

تجهيزات بسته بندي مناسب را تهيه كنيد .

براي بسته بندي چاقو ها شما فقط به اوليه ترين لوازم بسته بندي نياز داريد :

  • كاغذ بسته بندي به مقدار مورد نياز
  • بسته ي نوار چسب بسته بندي رولي
  • بسته بندي حباب دار
  • سلفون و برچسب مخصوص كار بسته بندي
  • كارتن حمل بار

با اين حال چند جعبه مقوايي در اندازه اي كه چاقو هاي بسته بندي را در داخل آن قرار دهيد نيز بايد در دس راس خود داشته باشيد _ يك جعبه كفش نيز براي اين كار كافي است . براي اين كه به ساير وسايل آشپزخانه آسيبي نرسد يك جعبه جداگانه را مخصوص چاقو هاي آشپزخانه انتخاب كنيد . از اين مسئله نيز مطمئن شويد كه كف جعبه را با كاغذ بسته بندي به خوبي پوشانده باشيد , جعبه مقوايي مورد استفاده براي نگاه داري اقو ها را با يك لايه از بسته بندي حباب دار پوشش دهيد تا مطمئن شويد كه چاقو ها و تجسام تيز مقوا را سوراخ نكند .

رعايت تمامي اين اصول و نكات اتوبار و باربري كار بسته بندي و حمل چاقو ها را بسيار آسان مي كند .

چاقوي آشپزخانه خود را قبل از بسته بندي مرتب كنيد .

يكي از مهم ترين نكات در مورد اتوبار و بسته بندي اجسام تيز اين است كه اجسام تيز و چاقو ها قبل از اينكه بسته بندي و جابجا شوند بايد مرتب سازي شوند تا اندازه و نوع آن ها مشخص شود . مثلا چاقو هاي كره خوري بايد رد يك دسته بسته بندي شوند زيرا آنها مانند ساير چاقو ها تيز و برنده نيستند . چاقو هاي نان بري و استيك بري و همچنين چاقو هايي كه براي برش سبزيجات مورد استفاده قرار مي گيرند در يك بسته بندي قرار گيرند .

و در آخر چاقو هاي آشپزي و چاقو هاي بزرگ را به طور جداگانه بسته بندي كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه در بسته بندي تمامي چاقو هاي هم اندازه و بزرگ و كوچك و تيز نيز در يك بسته بندي جداگانه نيز قرار گيرد .

نكات اتوبار و باربري و جابجايي جعبه چاقو ها در اسباب كشي

بعد از اينكه شما تمامي وسايل بسته بندي مورد نياز چاقو ها را آماده كرده ايد و جعبه هاي مقوايي را براي ذخيره سازي چاقو ها داخل آن آماده كرده ايد وقت آن رسيده است كه چاقو هاي آشپزخانه را به طور صحيح بسته بندي كنيد . در صورتي كه شما قطعات تيز را در داخل محفظه چاقو ها نگه داريد , قادر هستيد كه آنها را به همراه بلوك كارد و چنگال بپوشانيد ( نحوه بسته بندي در پاين توضيح داده شده است ) اما در حالي كه تمامي چاقو هاي آشپزخانه شما به طور تنهايي بسته بندي شده است بايد نوجه بيشتر كنيد .

  • مرحله ۱ : در اولين مرحله تعدادي كاغذ بسته بندي را در دس راس خود داشته باشيد و در مقابل خود قرار دهيد .
  • مرحله ۲ : چاقو هاي هم اندازه و هم سايز را جمع آوري كنيد .
  • مرحله ۳ : چاقوي مورد بسته بندي را در يك كاغذ بسته بندي قرار دهيد و لبه آن را چندر بار روي كاغذ بپيچيد و تا نوك تيز و برنده چاقو كاملا پوشانده شود .
  • مرحله ۴ : يك چاقوي تيز را نيز با تيغه خود رد جهت مخالف اولين قطعه چاقو اضافه كنيد و كاغذ را به دور چاقو بپيچيد تا چاقوي مورد نظر در كاغذ بسته بندي قرار گيرد .
  • مرحله ۵ : چاقوي سوم را نيز به بسته بندي اضافه كنيد و اين كار را تا زماني ادامه دهيد كه تمامي چاقو ها با كاغذ پوشانده شوند .
  • مرحله ۶ : در آخر كاغذ بسته بندي را به طور يك بسته بندي تنگ قرار دهيد و اين نكته را نيز به ياد داشته باشيد كه جهت پره ها را تغغير دهيد , تا به طور دقيق بسته ها را نگه داريد . در بسته بندي بيشتر مواقع يك كاغذ بسته بندي حدود ۴ و يا ۵ چاقو را محافظت مي كند .
  • مرحله ۷ : بايد بسته بندي چاقو ها به طوري باشد كه مانند يك رول در كاغذ بسته بندي پيچيده شود و هر چاقو به طور جداگانه بسته بندي شود . زماني كه شما اماده هستيد , حداقل بايد براي پوشش تمامي قسمت هاي تيغه هاي چاقو ۲۰ كاغذ بسته بندي در اختيار داشته باشيد . تا به طور كامل تمامي قسمت هاي چاقو پوشش داده شود تا به هنگام جابجايي از هرگونه آسيب و خطري در امان باشيد .
  • مرحله ۸ : براي محكم بودن بسته بندي و باز نشدن بسته بندي در حين جابجايي از نوار بسته بندي نيز استفاده شود .
  • مرحله ۹ : برچسب گذاري بر روي بسته بندي يكي از مهم ترين نكات اتوبار و باربري مي باشد .
  • مرحله ۱۰ : بعد از اتمام كار بسته بندي چاقو هاي بسته بندي شده را در داخل جعبه هاي مقوايي كه براي نگهداري اقو هاي تيز آماده كرده ايد قرار دهيد . پس از قرار دادن چاقو ها فضاهايي كه خالي مانده اند را با كاغذ خرده پر كنيد . اين كار به منظور ثابت ماندن چاقو ها در حين جابجايي است .
  • مرحله ۱۱ : جعبه ي حاوي چاقو هاي بسته بندي شده را با نوار چسب ببنديد .
  • مرحله ۱۲ : بايد دو طرف جعبه را برچسب گذاري كنيد و دقت كنيد كه برچسب آشپزخانه در هر دو طرف جعبه چسبيده شود . اگر چاقو هاي خود را از ست خود خارج نكرده ايد به همان صورت بدون خارج كردن از بلوك خود بسته بندي كنيد .

نكات اتوبار و باربري و بسته بندي استند چاقو

  • گام اول : براي محافظت از چاقو ها در داخل استند خود آنها را با نوار بسته بندي محكم بسته بندي كنيد و مطمئن شويد كه اشياء تيز در هنگام حمل و نقل از بلوك خارج نشود . با كمك نوار چسب از هر زاويه بسته بندي را انجام دهيد . از يك طرف بلوك با نوار كار بسته بندي را شروع كنيد و از طرف ديگر بلوك كار را به پايان برسانيد .
  • گام دوم : كاغذ بسته بندي را طوري قرار دهيد كه بلوك چاقو در قسمت وسط قرار بگيرد و چند لايه را بر روي آن قرار دهيد و تمامي چهار لبه آن را بسته بندي كنيد .
  • گام سوم : جعبه حاوي چاقو كه با كاغذ بسته بندي شده را در درون بسته بندي حباب دار قرار دهيد تا محافظت به طور كامل انجام شود .
  • گام چهارم : انتقال ايتند محافظ به درئون جعبه بسته بندي اسباب كشي كه از مهم ترين نكات اتوبار و باربري كه وسايل ديگر آشپزخانه را نيز شامل مي شود كه از جمله چاقوي آشپزخانه بسته بندي شده به طور جداگانه است .رعايت تمامي نكات اتوبار و باربري باعث مي شود كه يك اسباب كشي آسان و بي دردسر داشته باشيد .

در آخر در اينجا براي بسته بندي چاقو ها و نكات اتوبار و باربري چند راهكار مناسب وجود دارد , كه براي يك جابجايي ايمن و بي دردسر به شما كمك مي كند :

چاقو هاي بزرگتر و تيز تر را به كمك بسته بندي حباب دار , بسته بندي كنيد و با نوار بسته بندي بار محافظت از مواد پلاستيكي استفاده كنيد و چاقو ها را در كاغذ بسته بندي قرار دهيد . برا محافظت از چاقو هاي كره خوري آنها را در محافظ چهار گوش قرار دهيد . مي توانيد چاقو ها رادر درون حوله و يا لباس هاي بدون استفاده قرار دهيد , ولي دقت كنيد كه تمامي سطح چاقو پوشانده شود تا خطري شما را تهديد نكند .

برچسب ها: , , , , ,


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۳:۰۹ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :