راهنماي عروسي راهنماي عروسي .

راهنماي عروسي

عيب يابي پمپ سانتريفيوژ

عيب يابي پمپ سانتريفيوژ

عيب يابي پمپ سانتريفيوژ : بايد پوسته و لوله مكش پمپ سانترفيوژ را حتما قبل از استارت چك كرد تا كاملا از آب پر شده باشد. زيرا كه اگر پمپ خالي باشد در اين صورت پمپ كار نمي كند و هوا را به جاي آن پمپ مي كند. به روش هاي زير مي توان كه پمپ هاي سانتريفوژ را پركرد :

  • نگه داري آب درون آنها توسط شير پر كردن پوسته و لوله از آب
  • پر كردن به وسيله پمپ خلا ء
  • بايد به وسيله يك ايجكتور بخار ، هوا و يا آب عمل پر كردن صورت بگيرد

بهتر است تا در مورد بعدي به بررسي ولتاژ و چگونگي سيم كشي مندرج روي پلاك بپردازيد. و بعد از اين مورد بايد به اتصال موتور به محور پمپ دقت كنيد در صورتي كه از توربين هاي بخار استفاده مي كنيد بهتر است تا گاورنر را وارسي كنيد تا به اين ترتيب متوجه اين موضوع مي شويد كه آيا پمپ فشار كامل بخار را دريافت مي كند و يا نه .

پمپ سانتريفيوژ

بهتر است تا در گام هاي بعدي شرايط كار را به دقت وارسي كنيد. تا افت فشار اصطكاكي لول و هدهاي مكش و دهش مطابق مقادير معين شده است يا نه. اندازه گيري ميزان مكش هم براي اين كه اندازه مكش طبيعي را به دست اورد مهم است زيرا كه مكش طبيعي نبايد از ۱۵ فوت ۴/۶m بيشتر باشد. بايد كه لوله كشي ، صافي مكش و همچنين پروانه مورد بررسي قرار بگيرد. از ان جايي كه جهت چرخش پروانه به راست است اگر غير از اين باشد بهتر است تا سريعا عيب آن را برطرف كنيد.

براي فهميدن نشتي بهتر است تا ورودي لوله مكش را مسدود و سپس به اين ترتيب لوله را تحت فشار قرار دهيد. مي توان نشت را از روي افت فشار به وسيله يك فشار سنج نيز تشخيص داد. يكي از علت هاي افت ظرفيت در پمپ اشاره به اين مورد است كه درز كردن فقط ۱ % هوا به داخل پمپ ممكن است موجب ۱۰% افت ظرفيت شود. بعد از شناسايي محل نشت بهتر است تا آن را كاملا آب بندي كنيد.

مشاهده محصولات پمپ صنعت فا : پمپ آب

در پمپ‌هاي خروجي پائين بودن سطح جريان خروجي مي تواند ناشي از دلايل زير نيز باشد :

  • مسدود بودن لوله مكش
  • مستهلك شدن پروانه
  • چرخش معكوس پروانه

مسدود بودن لوله مكش

بهتر است تا قبل از هر اقدامي از باز بودن مسير لوله مكش اطمينان كامل را حاصل كنيد و از نبود رسوبات براي اين كه در جريان ورودي اخلالي ايجاد نكند مطمئن شويد زيرا كه در صورت وجود هر گونه اخلال در ورود آب به پمپ سطح جريان خروجي از پمپ بسيار كاهش پيدا مي كند.

مستهلك شدن پروانه

يكي از مهم ترين علت هاي كاهش ظرفيت هيدروليك پمپ در واقع ساييده شدن و مستهلك شدن پره هاي پروانه است كه باعث مستهلك شدن پروانه مي‌گردد.

چرخش معكوس پروانه

يكي از مهم ترين موارد در زمان اتصال الكتروموتور به جريان برق چرخش صحيح آن است پس بسيار مهم است بدانيد كه موتور ابتدا به چه جهتي مي ‌چرخد. در واقع براي دانستن اين موضوع روش مناسب اين است كه بدون اينكه به پمپ وصل شده باشد ابتدا الكترو موتور را روشن و سپس از اين كه شفت‌ ها در جهت درست و مناسب مي ‌چرخند بايد اطمينان حاصل كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۰:۳۰ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :