راهنماي عروسي راهنماي عروسي .

راهنماي عروسي

فرق شامپو با كانديشنر

فرق شامپو با كانديشنر

كانديشنر : در تعريف كانديشنر بايد اين گونه نوشت كه يكي از مهم ترين موادي كه از سلامت مو مراقبت مي كند، بله كانديشنر يكي از مهمترين اعمالي است كه مي توان براي مراقبت از مو و حفظ سلامت و زيبايي آن از آن استفاده كرد. در واقع همان نرم كننده مو است كه بيشتر خانم هاي كه موهايشان را رنگ مي كنند بعد از شستشو براي حفظ حالت مو و وز نبودن مو بايد از كانديشنز استفاده كنند. بدليل فرمولاسيون شامپو و اصطكاك آن با تارهاي مو، الكتريسيته ساكن در موها ايجاد ميشود كه براي خنثي كردن آن از كانديشنر استفاده ميكنند تا از گره خوردن و وز شدن موها جلوگيري شود.

 

معمولا بيشتر كساني كه موهاي وز و زبري دارند هم بعد از شستن موها در حمام جهت نرم كردن موها يشان از اين ماده استفاده مي كنند. استفاده از كانديشنر يك روش آسان و بي درد سر براي داشتن موهاي صاف مي باشد. در مصرف كانديشنر بايد توجه كنيد كه كانديشنر برعكس شامپو است يعني كانديشنر را نبايد به هيچ وجه روي پوست سرتان و به ريشه مو ماساژ دهيد بلكه فقط نوك و ساقه مو را به اين مواد بايد آغشته كنيد و سپس موهايتان را آبكشي نمايد.

معرفي برترين آرايشگاه هاي تهران : آرايشگاه عروس تهران

شامپو

در تعريف شامپو هم بايد گفت كه قبل از پيدايش اين ماده شوينده مو بيشتر افراد براي شستشوي موهايشان از موادي بنام سدر يا كتيرا و يا مواد معدني مثل خاك هاي سيليسي كه در آن موقع براي موها بود استفاده مي كردند. ولي با گذشت زمان و پيدايش شامپو استفاده از اين متده در سرتاسر دنيا رواج پيدا كرد در باره شامپو مي توان اينگونه نوشت كه مهمترين عملكرد شامپو، تميزكردن مو و پوست سر و برطرف نمودن چرك و آلودگي از روي سطح آن است.

تركيباتي كه در انواع شامپو ها وجود دارد شامل بار الكترونيكي منفي مي باشد كه بعد از مصرف شامپو اين تركيبات مستقيم بر روي موهايتان اثر قوي مي گذارند و اين امر باعث باز شدن كوتيكول مو و از بين رفتن رطوبت مو و نيز زبري مو مي شود كه به مو حالت كدر و مات شدن مي دهد. شامپوهاي مختلفي در سراسر دنيا وجود دارد كه تنها كاربرد مشترك اين شامپو ها پاك كنندگي مو است كه تنها اين ويژگي مشترك همه شامپوها به شمار مي آيد.

فرق شامپو با كانديشنر

حال كه ما برايتان تعريفي از ساختار كانديشنر و شامپو را به طور مختصر و دقيق شرح داديم در اينجا به تفاوت اين دو ماده با هم مي پردازيم. پس همان طور كه گفتيم مواد تشكيل دهنده شامپو بار منفي را پس از شستشو و آبكشي مو روي مو ها مي گذارد؛ كه اين بار منفي باعث باز شدن كوتيكول مو مي شود؛ كه رطوبت مو از دست مي رود و در اين حالت مو شكل مات و كدري به خودش مي گيرد. ولي كانديشنر از موادي تشكيل شده كه ساختار مولكولي آن مثبت است كه استفاده كردن از آن نتيجه بسيار خوبي بر روي موها مي گذارد. مهم ترين ان ها درخشندگي مو، صاف شدن، حالت گرفتن و راحت شانه زدن موهاي خشك و يا تر مي باشد.

انواع كانديشنر

امروزه با بالارفتن رقابت ميان توليدكنندگان مواد شوينده مو و توليد انواع شامپوها و ماسك موها و نرم كننده هاي مو ديگر شستن مو و مراقبت از آن فقط محدود به شامپو كردن معمولي آن نيست و با اين مواد داشتن موهايي زيبا و براق براي همه ممكن شده است. در توضيح كانديشنر ها بايد گفت كه در واقع ۲ نوع كانديشنر وجود دارد.

نوع اول : در توضيح كانديشنر نوع اول بايد گفت كه استفاده از اين نوع كانديشنر به جنس موي شما بستگي دارد معمولا هرچقدر كه جنس موي شما زبر وخشك باشد نياز به استفاده بيشتري از كانديشنر داريد. چون در اين حالت كوتيكول مو اسيب ديده و به حالت دهنده بيشتري نياز دارد پس حتما بعد از شامپو كردن مو و بعد از آبكشي مقداري از اين حالت دهنده را روي موها بزنيد و سپس موها را آبكشي نمايد و طوري آبكشي كنيد كه بعد از شستشو مقدار كمي از آن روي مو باقي بماند پس در هنگام آبكشي موهايتان زياده روي نكنيد. بيشتر آرايشگران از اين نوع حالت دهنده براي موهاي مراجعه كنندگان شان استفاده ميكنند.

نوع دوم : در توضيح نوع دوم هم بايد گفت كه اين حالت دهنده مو برعكس نوع اول نبايد به هيچ وجه آبكشي شود و بعد از استفاده نيازي به شستشو ندارند و بايد بطور كامل تا سري بعدي شامپو زدنتان بر روي مو بماند كه اين نوع كانديشنر براي ترميم بافت موي آسيب ديده استفاده مي شود.

روش استفاده از كانديشنر

درباره كانديشنر و انواع آن در اين مقاله براي شما توضيحاتي را ارئه داديم در اين بخش براي شما نحوه استفاده از اين كانديشنر ها را به طور واضح و كامل بيان مي كنيم. بيشتر افراد هميشه بعد از شستشوي موهايشان هميشه از حالت وز (فرهاي نامطلوب) موهايشان شاكي هستند چون در اين حالت موها اغلب حالت وز و زبري به خودش مي گيرد پس از اين وضع خرسند نيستند و دوست دارند پس از حمام كردن موهايي نرم، صاف و درخشنده داشته باشند. براي رهايي از اين حالت مو بعد از هر استحمام استفاده از يك كانديشنر آسان ترين و بي دردسرترين راه حل براي موهاي شما باشد. نحوه ي استفاده اين حالت دهنده هاي مو به اين شكل است كه پس از اينكه با شامچوي مناسب موي سرتان كاما موهايتان را شستشو داديد و آبكشي كرديد توجه داشته باشيد اگر دماي آب بالا نباشد تا مواد كانديشنر بر روي موهاي شما بماند پس از دماي كم براي آبكشي استفاده كنيد. بعد از آبكشي مو از كانديشنر

روي كف دست خود بريزيد و روي همه تارهاي مو پخش مي كنيد توجه كنيد كه منظور از همه مو ريشه مو نمي باشد و فقط روي ساقه مو و نوك مو ارام ماساژ دهيد معمولا اين مواد موجب ريزش دايم مو نمي شوند ولي ريزش موقت دارد كه طبيعي مي باشد. بعد از ۳ دقيقه موها را آبكشي ملايمي انجام دهيد. بايد در مرحله كانديشنر زدن به اين نكته هم توجه داشت كه برخلاف مرحله آبكشي شامپو كه بايد بيشتر و بهتر انجام شود در اين مرحله شما براي آب كشي حالت دهنده زياد افراط نكنيد! چون همان طور كه گفته شد بايد مقدار كمي از حالت دهنده روي سطح موي شما بماند بسيار كم در حدي كه هنوز احساس كنيد سطح موي شما كمي ليز است. پس مراقب باشيد كه باقي ماندن مقدار زياد از حالت دهنده موجب احساس سنگيني و كدر شدن مو شده و آن را به طور حتم بدحالت مي كندبهتر است كه كانديشنر را هنگامي كه قصد داريد ازحمام خارج شويد استفاده كنيد و آبكشي ملايمي روي مو انجام دهيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۶:۴۵ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :