راهنماي عروسي راهنماي عروسي .

راهنماي عروسي

رنگ مو انواع رنگ مو

رنگ مو  

رنگ مو  انواع رنگ مو : رنگ مو يكي از بهترين و پر طرفدار ترين محصول آرايشي در دنياي امروز شناخته شده است. در بيشتر جوامع رنگ مو اصلي ترين ماده آرايش مو است كه با تغيير رنگ موي طبيعي به خاكستري يا سفيد شدن تار هاي مو استفاده از رنگ مو بيشتر و بيشتر شده است. تغيير در رنگ مو باعث شده است تا براي پوشش دادن تارهاي سفيد يا تنوع طلبي افراد براي داشتن موهاي با رنگ هاي دلخواه استفاده از رنگ مو ها روز به روز بيشتر شود از آن جايي كه دنياي رنگ مو بسيار گسترده است شما براي پيدا كردن يك رنگ مو مناسب بايد يكسري نكات قبل از رنگ مو را در نظر بگيريد كه ما تمامي اين نكات را براي شما در اين مقاله شرح داده ايم.

شناسايي يك رنگ خوب

ممكن است كه بسياري از افراد نسبت به نوع رنگي كه استفاده مي كنند آلرژي داشته باشند و اين حساسيت باعث سوزش پوست سر يا قرمزي پوست و يا علائم ديگر شود. شما حتما براي اطمينان از اينكه رنگي كه استفاده خواهيد كرد هيچ حساسيتي نداشته باشد پس قبل از اينكه موهايتان را رنگ كنيد، رنگ مورد نظر را براي نداشتن حساسيت به آن آزمايش كنيد.

رنگ مو

ابتدا برشور داخل رنگ را حتما مطالعه كنيد. معمولا روش تست رنگ مو هم به اين روش است كه مقداري از رنگ مورد نظر را پشت گوش بزنيد اگر بعد از چند ساعت علائم حساسيت مثل سوزش و خارش شديد حتما به متخصص پوست مراجعه كنيد؛ اما اگر هيچ اتفاقي براي پوستتان نيفتاد يعني رنگ مورد نظر براي شما هيچ عارضه اي ندارد و با خيال راحت محصولتان را استفاده كنيد براي اطمينان بيشتر شما رنگ مو هايتان را حتما از فروشگاه هاي معتبر و داراي مجوز وزارت بهداشت تهيه كنيد.

معرفي بهترين آرايشگاه هاي عروس در تهران : آرايشگاه عروس تهران

ظرف مخلوط رنگ

معمولا در انتخاب ظرف براي مخلوط كردن رنگ در آن جز ظرف فلزي از ظروف شيشه اي و پلاستيكي بايد استفاده كرد. پس بعد از پوشيدن دستكش مقدار لازم از رنگ مورد نظرتان را در يك ظرف غير فلزي بايد بريزيد و بعد مقدار لازم از كرم اكسيدان را به آن اضافه كنيد و با قلم رنگ خوب با هم مخلوط كنيد تا تركيبي يك دست و يك نواخت ب دست آوريد. ممكن است در حين رنگ كردن قسمت هاي از صورت مثل پيشاني و پشت گردن در اثر رنگ لك شوند بهتر است براي جلوگيري ان قسمت ها را با وازلين يا كرم مرطوب كننده حسابي چرب كنيد.

شروع رنگ از كدام قسمت سر

رنگ كردن مو نياز به رعايت نكاتي دارد تا نتيجه كه مي خواهيد بگيريد همان چيزي باشد كه مي خواستيد. اگر شما تا به حال موهايتان را رنگ نكرده ايد و اين بار اولين بار است بايد در رنگ موي زبيعيتان شما بيشتر دقت كنيد؛ و طوري رنگ كنيد كه رنگ تمام تار موهاي شما را به طوركامل پوشش دهد، اگر در لا به لاي موهاي خودتان تار مو هاي سفيد داريد بهتر است از قسمتي كه اين تارهاي روشن زياد است رنگ كردن را شروع كنيد.

انواع رنگ مو

شما ابتدا قسمت ها انتهاي مو را رنگ كنيد و بعد از چند رنگ را به ريشه مو بزنيد وقتي كه رنگ كردن مو هايتان تمام شد شما اگر تار موي ضخيم داشته باشيد مقدار زماني كه براي رنگ گرفتن موهايتان لازم داريد ۴۰ دقيقه است و براي موهاي نازك و ۳۰ دقيقه براي موهاي نازك ۳۰ دقيقه براي زمان براي شستشو كافي است؛ و نكته مهمي كه شما قبل از انتخاب شروع رنگ كردن موهايتان بايد بدانيد اين كه در مورد كليه رنگ‌ها به‌ خصوص رنگ‌هاي روشن و مد روز، بايد رنگ‌آميزي را از پشت سر شروع كرده و به طرف جلوي سر ادامه دهيد.

مرحله آخر رنگ گزاري

وقتي كه زمان ماندن رنگ روي موهايتان به اتمام رسيد حالا نوبت شستن موها يتان است، توجه داشته باشيد كه بيشتر از زماني كه لازم است رنگ روي موهايتان نماند چون باعث سوزش پوست سرتان ميشود. پس ابتدا موي سر خودتان را با آب خيس كنيد وآرام ماساژ دهيد به هيچ وجه براي شستشو از شامپو استفاده نكنيد؛ و براي رفع كف حاصل از رنگ مو موهايتان را با نرم كننده يا كانديشنز خيلي آرام آب كشي كنيد. پس رعايت اين نكته كه بعد از رنگ كردن حداقل تا ۴۸ ساعت نبايد موهايتان را شامپو بزنيد تا رنگ بتواند به خوبي در هر ساقه مو نفوذ كند را براي نتيجه بهتر حتما رعايت كنيد.

روش رنگ ريشه مو

اگر ريشه موهايتان در امده و شما اين تغيير رنگ با قسمت هاي ديگر مو را دوست نداريد براي رنگ كردن ان مي توانيد به سالن زيبايي مراجعه كنيد و چون فقط ريشه موهايتان نياز به رنگ دارد شما هزينه كمتري را پرداخت مي كنيد.

رنگ كردن ريشه هم اصول خودش را دارد مثل تمام رنگ كردن ها بايد از پشت سر شروع كردو به سمت جلوي مو ها آمد. نبايد تمام مو ها را آغشته به رنگ كنيد و حواستان باشد كه هدف شما فقط رنگ كردن ريشه مو است. همان طور كه در قسمت قبل گفتيم زمان لازم براي شستن به جنس موي شما بستگي دارد پس موي ضخيم ۴۰ دقيقه و موي نازك ۳۰ دقيقه زمان لازم است. قبل از اينكه موهايتان را آبكشي كنيد با يك شانه رنگ هاي روي ريشه مو را شانه زده و با رنگ هاي قسم هاي ديگر يك رنگ مي كنيدو ۵ دقيقه بعد موهايتان را آبكشي نماييد توجه كنيد كه براي بالا بردن دوام رنگ مو تا ۲ روز نبايد موها را با شامپو شست تا كاملا رنگ داخل ساقه مو نفوذ كند.

راه حل رنگي شدن پوست

يكي از مشكلات رنگ كردن مو رنگ گرفتن دست يا جاهاي كه رنگ به آنجا مي خورد است قبل از شروع به رنگ زدن شما قسمت هاي كه امكان رنگ شدن را دارند را با وازلين يا كرم مرطوب كننده مقداري چرب كنيد. معمولا وقتي روي ناخن مقداري از رنگ مي خورد ظاهر ناخن خيلي بد مي شود راه‌حل ساده براي اين مشكل اين است كه شما مي‌توانيد از مقدار كمي دكلره مو خيلي ضعيف براي پاك كردن رنگ از روي ناخن تان استفاده كنيد.

رنگ مناسب ابرو

بسياري از متخصصان پوست و مو استفاده از رنگ مو براي ابرو را منع كرده اند پس شما هيچ وقت براي هماهنگي بين رنگ مو با ابرو، از رنگ مو براي رنگ كردن ابرو استفاده نكنيد. بلكه رنگ هاي مختص ابرو با اكسيدان ضعيف براي ابرو مناسب است. مخصوصا اگر شما حساسيت نسبت به رنگ داشته باشيد، وككمي از رنگ با چشم شما تماس داشته باشد بي شك چشم شما دچار عفونت و يا آسيب هميشگي مي شود. در بسياري از كشور ها و كشور آمريكا سازمان غذا و دارو استفاده همزمان از رنگ مو و رنگ ابرو را براي جلوگيري از بروز هرگونه مشكلي ممنوع اعلام كرده است.

مش و لايت

معمولا مش كردن موها به ۲ روش انجام مي شود: روش اول روشي است كه با كلاه انجام مي شود و معمولا اين روش براي موهاي خيلي كوتاه مناسب است و به صورت پراكنده روي سر انجام مي شود.

و روش دوم روش مش با فويل است كه معمولا مش‌هاي به وسيله فويل خيلي منظم‌تر و مشخص تر است؛ و اين ‌روزها اين روش يعني مش با فويل طرفداران بيشتري دارد زيرا نسبت به روش مش با كلاه درد، سختي و ناراحتي كمتري را براي فرد ايجاد مي‌‌كند؛ و مورد ديگر اين كه آرايشگرهم خيلي منظم تر و دقيق تر تكه هاي مش را روي مو انجام دهد رنگ لايت خوب مي تواند تاثير بسزايي در زيبايي موهاي شما داشته باشد. ولي با كلاه كه مختص موهاي كوتاه هست فقط مش هاي سوزني و پراكنده انجام ميشود. در روش لايت مي توان از ۲ رنگ نزديك به هم استفاده كرد اما با اين تفاوت كه يكي از آن ها بايد پررنگ تر و ديگري كمرنگ تر باشد. در روش مش رنگ هاي كه مي شوداستفاده كرد بيشتر از ۲ رنگ است.

رنگساژ

هنگامي كه موها را رنگ يا مش مي‌كنيد روزهاي اول رنگ موهاي شما خيلي شفاف و زيبا هستند. ولي بعد از گذشت مدتي موهاي شما ديگر زيبايي و شفافيت روزهاي اول خودش را ندارد پيشنهاد آرايشگر در اين زمان براي شما استفاده از يك رنگساژ است كه با رنگساژ دوباره زيبايي و درخشندگي به موهايتان بازمي‌گردد. در تعريف رنگساژ بايد گفت كه در واقع رنگساژ همان رنگي است كه به وسيله مقدار مناسبي از آب ضعيف شده است، مي توانيد رنگساژ را مثل شامچو به موهايتان بزنيد و حدود ۱۰ دقيقه صبر كنيد و موها را آبكشي كنيد سپس متوجه خواهيد شد كه چقدر رنگ‌تان شفاف شده‌است و نكته مهم در استفاده از رنگساژ اين كه: براي رنگساژ كردن يك شماره تيره‌تر از پايه دكلره كار استفاده مي‌شود، مثلا اگر پايه دكلره به ۶ برسد، رنگساژ بايد پايه ۵ را استفاده كنيم.

سالن آرايش و زيبايي خود را پيدا كنيد : سالن آرايش و زيبايي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۳:۵۸ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :