راهنماي عروسي راهنماي عروسي .

راهنماي عروسي

آرايش چشم با داشتن لنز

آرايش چشم با داشتن لنز  

آرايش چشم با داشتن لنز : بيشتر افراد عينكي براي اينكه در ارايش چشم هايشان مشكلي پيش نيايد و براي راحتي بيشتر از لنز استفاده مي كنند. توجه داشته باشيد كه در استفاده از لنز بايد نكاتي را رعايت كنيد تا دچار مشكل خاصي نشويد شايد در هنگام آرايش چشم تان دچار خارش و يا قرمزي شود. ما در اين مقاله توصيه ها و راهنمايي هايي كه توسط پزشكان تاييد شده است را براي شما به طور گويا و كامل ارائه مي دهيم تا هنگام مواجه با اين سوزش چشم بتوانيد مشكلتان را حل كنيد و يا اصلا با رعايت بهتر نكات دچار اين مشكلات نشويد.

آرايش چشم با داشتن لنز

مرحله اول :

قبل از اينكه دست به لوازم آرايشي تان بزنيد اولين كاري كه بايد بكنيد اين است كه لنز هايتان را در داخل چشم هايتان قرار دهيد. اين به اين علت است كه بعد از آرايش چشم هايتان اگر لنز هايتان را بگذاريد ممكن است كه مقداري از مواد آرايشي وارد چشمتان شود و در پوشش نازكي (غشاي اشكي) كه از چشمتان محافظت مي كند مواد آرايشي وجود داشته باشد اينكار چون شما لنز را روي سطح كثيفي قرار مي دهيد باعث سوزش و خارش مي‌شويد، بلكه حتي ممكن است باعث عفونت چشم شما نيز بشود.

بيشتر بدانيد : آرايشگاه عروس

مرحله دوم :

در هنگام استفاده از لنز شما بايد خيلي مواظب باشيد مخصوصا در آرايش چشم هايتان اگر كه مي خواهيد از سايه چشم پودري استفاده كنيد معمولا سايه به دليل فشرده بودن احتمال خيلي را دارد كه وارد چشم شما شودولي باز هم نبايد ريسك كرد و بايد خيلي ارام سايه زد اگر از سايه پودري استفاده مي كنيد بايد خيلي مراقب باشيد در اين مورد كارشناسان آرايشي توصيه مي كنند تا قلم موي آرايش خود را قبل از سايه زدن چشم مرطوب كنيد تا سايه چشم، بهتر به پوست شما بچسبد و چيزي به چشم شما وارد نشود.

مرحله سوم :

بهترين نوع خط چشمي كه براي شما مناسب است خط چشم مايع است پس بايد مراقب باشيد و در كشيدن خط چشم تان دقت كنيد. از ان جايي كه خط چشم مايع براي سلامت چشم بي خطر است زيرا براي كشيدن لازم نيست كه به چشم هايتان زياد فشار وارد كنيد؛ اما استفاده از مداد ممكن است باعث شود كه براي كشيدن خط روي پلك تان، فشار وارد كنيد و با اين كار پلكتان را خراش دهيد. براي كشيدن خط پايين چشم تان و براي جلوگيري از ريزش مواد به داخل چشم تان توصيه ما اين است خط چشم را خارج از چشمتان بكشيد چون وقتي مستقيما در داخل پلك پايين خط چشم مي كشيد ۱۵ تا ۳۰ درصد ذرات بيشتر وارد لايه محافظتي چشم مي شود و سرانجام چشم را دچار عفونت، سوزش، خشكي و حتي تاري ديد مي كند.

آرايشگاه عروس

مرحله چهارم :

ريمل مناسب براي چشم هاي شما به توصيه كارشناسان ريملي است كه عاري از ذرات فيبر باشد. پس درصورتي كه از لنز استفاده مي كنيد بهتر است از ريمل واترپروف استفاده كنيد يعني شما از مصرف ريمل‌هاي حجم‌دهنده بايد خودداري كنيد، زيرا ممكن است ذرات داخل ريمل (كه عموما متشكل از موادي مشابه نايلون، ابريشم و يا ريون هستند) هنگام فرچه كشيدن به مژه ها خرد شده و وارد چشم شود و باعث بروز مشكلاتي نيز سوزش و ابريزش چشم شويد.

مرحله پنجم :

در مرحله آخر به شما توصيه مي شود كه قبل از اينكه قصد پاك كردن آرايش صورتتان را داشته باشيد حتما لنزهايتان را از چشم خارج كنيد چون موقع پاك كردن آرايش چشم معمولا بايد از مايعات حلال استفاده كنيد به گفته كارشناسان، اگر لنز خود را قبل از پاك كردن آرايش چشم خارج كنيد، مي‌توانيد چشم‌هاي خود را بدون پاره شدن و مخدوم شدن لنز و ورود مواد پاك كننده به چشم تان، پاك كنيد. اين نكات را رعايت كنيد تا سلامت چشمتان را حفظ كرده باشيد. افراد سيگاري كه لنز در چشم دارند ۸ برابر افراد غيرسيگاري در معرض خطر زخم قرنيه و عفونت چشمي هستند.

نكته مهم:

در استفاده از لنز شما قبل از هر اقدامي و قبل از تماس با لنز حتما بايد دست‌تان را كاملا بشوييد. رعايت بهداشت در كساني كه به طور مداوم از لنز استفاده مي كنند خيلي مهم است پس اگر به طور مرتب از لنز استفاده مي‌كنيد بايد ناخن‌هايتان را هم كوتاه كنيد چون ممكن است كه ناخن‌هاي بلند تان به سطح لنزها و چشم‌تان آسيب وارد كند. از آب معمولي (آب جوشيده) براي شست‌و‌شوي لنزها استفاده نكنيد و حتما از محلول‌هاي مخصوص نگهداري لنز استفاده كنيد.

معمولا لنزها سطح روي چشم را پوشش مي دهند و اين پوشش چشم ممكن است كه از رسيدن اكسيژن به چشم جلوگيري كند؛ كه باعث خشكي چشم مي شود. پس براي رهايي از اين بهتر است تمام كساني كه از لنز استفاده مي‌كنند، هميشه يك يا چند بسته قطره اشك مصنوعي با خود داشته باشند تا در اين مواقع از آنها استفاده كنند. وسايل آرايشي جز وسايل شخصي است پس يادتان باشد كه هرگز وسايل آرايشي خودتان را براي استفاده به كسي امانت ندهيد و يا اصلا نبايد از لوازم آرايشي فرد ديگري هم استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۱۶:۳۹ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :