راهنماي عروسي راهنماي عروسي .

راهنماي عروسي

رنگ كردن ريشه موها

رنگ كردن ريشه موها

رنگ كردن ريشه موها : رنگ كردن مو زيبايي خاصي به مو و چهره فرد مي دهد اما ممكن است چند هفته بعد وقتي كه موي شما رشد مي كند و ريشه مي زند شايد اين احساس را داشته باشيد كه رنگ موهاي شما جلو و زيبايي اوليه رنگ را ندارد. ما در اين مقاله به شما رنگ كردن ريشه مو را آموزش مي دهيم و به شما مي گوييم كه اين مشكل چندان مشكل خاصي نيست و خيلي راحت زيبايي موهايتان را مي توانيد دوباره تجربه كنيد. براي انجام اين كار توصيه ما به شما براي تركيب رنگ يكسان و يك دست مشورت با يك آرايشگر عروس را فراموش نكنيد.

رنگ كردن ريشه موها

در زير مراحل كار را براي شما شرح مي دهيم شما هر ماه مي توانيد با اين كار ها ريشه موهاي تان را رنگ كنيد و زيبايي موهايتان را هميشه و هر لحظه حفظ كنيد.

بهترين سالن هاي آرايش عروس در : آرايشگاه عروس تهران

وسايل مورد نياز براي رنگ كردن مو :

  • رنگ مو و اكسيدان
  • دستكش، فرچه و ظرف مخصوص براي رنگ
  • كليپس براي راحت‌تر جمع شدن موها
  • شانه و حوله
  • لباس مناسب براي رنگي نشدن لباس تان

مرحله اول : موهايتان را تميز بشوييد و سپس خشك كنيد.

مرحله دوم : يك حوله روي شانه خود بيندازيد تا لباس تان در اثر رنگ كردن رنگي نشود.

مرحله سوم : ابتدا شما رنگي كه موهايتان را رنگ كرده ايد را انتخاب كنيد توجه كنيد كه همان رنگ باشد؛ و در ادامه شما تمام قسمت موهايي كه ريشه آن در آمده و رنگش را با ساير موها متفاوت است را، خوب مشخص كنيد.

مرحله چهارم : در اين مرحله موهايتان را به چند دسته مساوي تقسيم كنيد و با كليپس هر تكه از موها را جمع كنيد حواستان باشد را طوري باشد كه ريشه موهايتان كاملا ديده شود.

مرحله پنجم : دستكش هاي مناسب رنگ كردن مو را دستتان كنيد.

مرحله ششم : رنگ را طبق دستور نوشته شده در برشور آن با اكسيدان خودش مخلوط كنيد

مرحله هفتم : آن تكه از مو را كه قرار است ريشه آن را رنگ كنيد را از كليپس جدا كنيد و رنگ را به طور كامل به ريشه آغشته كنيد توجه كنيد كه تمام ريشه رنگ داشته باشد.

مرحله هشتم : تمام بخش ها را به اين ترتيب رنگ كنيد و ريشه هاي تمام قسمت ها را خوب رنگ بزنيد

مرحله نهم : معمولا زمان رنگ گرفتن ريشه بسيار زود است معمولا ۵ الي ۱۰ دقيقه زمان كافي است

مرحله دهم : بعد از گذشت زمان كافي موهاي شما رنگ گرفته است شما بايد موهايتان را خوب بشوييد.

بيشتر بخوانيد : آرايشگاه عروس , انتخاب بهترين آرايشگاه

توجه كنيد :

رنگ كردن مو ها كار بسيار جالبي است كه باعث ايجاد تغيير در نوع مو و حالت مي شود كه اين تغيير رنگ حالت زيبايي به موها مي بخشد و بيشتر خانم ها آن را دوست دارند. اگر موهايتان را رنگ مي كنيد، پس بايد اصول مراقبت از موهاي رنگ شده را نيز ياد بگيريد؛ و حتما بايد ان اصول را رعايت كنيد تا موهاي رنگ شده ي سالم و شادابي داشته باشيد.

آرايشگاه عروس

  • اولين نكته حين رنگ كردن اين است كه بايد خيلي مراقب باشيد تا حتي ذره اي رنگ وارد چشم‌ها‌يتان نشود چون چشم تان آسيب جدي مي بيند.
  • بعد از رنگ كردن مو، بهتر است تا چند روز از رفتن به استخر خودداري كنيد چون كلر موجود در آب استخر به موي شما آسيب مي زند.
  • بهتر است كه از قرار گرفتن در معرض اشعه خورشيد خودداري كنيد چون كه كوتيكول مو آسيب مي بيند پس موها را مستقيم در معرض نور آفتاب قرار ندهيد و اينكه نور آفتاب خيلي سريع‌تر رنگ موها را تغيير مي‌ دهد؛ و درخشندگي مو را مي گيرد و باعث رنگ پريدگي موي شما مي شود. پس بهتر است اگر مجبور شديد كه در معرض آفتاب باشيد حتما براي محافظت از درخشندگي رنگ موي خود از يك كلاه استفاده كنيد.
  • استفاده از نرم كننده هاي مخصوص موهاي رنگ شده كه حاوي مواد ضدآفتاب هستند زيرا اين نوع نرم كننده از تاثير اشعه مخرب فرابنفش روي موها كم مي كند پس بهتر است كه از اين نرم كننده ها استفاده كنيد.
  • بهتر است تا براي شست شوي مو از آب ولرم استفاده كنيد چون آب داغ براي همه موها مضر است چه موي رنگ دار و چه موي بدون رنگ
  • بهتر است كه در هنگام شستن رنگ موهايتان موهايتان را چنگ نزنيد، ماساژ ملايم موي سر و امتناع از چنگ زدن مو حين شستشو راه حل خيلي مناسبي است.
  • استفاده از شامپو هاي ويتامينه باعث مقاوم شدن و بهتر شدن وضعيت موهايتان بعد از رنگ كردن مو مي شود.
  • همان طور كه گفتيم اب استخر چون حاوي كلر است براي موهاي تازه رنگ شده مناسب نيست پس در صورت لزوم براي رفتن به قبل از شنا با مرطوب كننده مناسب موهايتان را مرطوب كنيد و از كلاه شنا استفاده كنيد استفاده از مرطوب كننده قبل از رفتن به استخر خيلي روش مناسبي است. پس فراموش نكنيد كه هر وقت از استخر يا دريا برگشتيد، در اولين فرصت موهايتان را كامل آبكشي كنيد.
  • شسوار براي موهاي رنگ شده مناسب نيست پس توصيه ما استفاده خيلي كم از سشوار است چون باعث خشكي و زبري مو مي شود مخصوصا موهاي رنگ شده
  • از رنگ كردن مو در ماه هاي اول بارداري حتما خودداري كنيد و براي اين كار با پزشك خودتان مشورت كنيد و طبق توصيه پزشك تان تصميم بگيريد.
  • نرم كننده اي كه براي موهايتان استفاده مي كنيد بايد حاوي سيليكون باشد كه سيليكون لايه محافظتي روي مو ايجاد مي كند.
  • در هفته بيشتر از ۳ بار موهاي خودتان را نشوريد چون شستشوي زياد باعث تغير رنگ موي شما مي شود
  • بعد از رنگ كردن مو تا ۲ روز موهايتان را با شامپو نشوييد تا رنگ مويتان روي موي شما ثابت شود
  • رنگ موهايي را انتخاب كنيد كه آسيب كمتري به موهايتان وارد كند و حاوي آمونياك نباشد چون اين ماده شيميايي خيلي به موهاي شما مي تواند آسيب وارد كند
  • براي داشتن موهاي خوب و رنگ پذير بهتر است قبل از رنگ كردن مو موهاي خودتان را ويتامينه كنيد و از ماسك ها و روغن هاي طبيعي براي تقويت موي خودتان استفاده كنيد.

برچسب ها: , , , , , ,


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۶:۲۱ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :